REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „SAY COFFEE”
Niniejszy regulamin, zwany dalej: „Regulaminem”, wprowadzony został dnia 15 marca 2021 roku, dla sklepu internetowego: „Say Coffee”, zwanego dalej: „Sklepem”, dostępnego pod adresem internetowym: https://www.saycoffee.pl i prowadzonego przez Say Coffee Grzegorz Gierejko w ramach wykonywanej działalności z siedzibą w Łomiankach (05-092) przy ulicy Warszawskiej 160, NIP:5421091853, dalej: „Sprzedawca”.
Dla zwiększenia funkcjonalności, Regulamin podzielony został na trzy integralne części, określające:
- Ogólne warunki zakupów w Sklepie i świadczenia Usług;
- Odstąpienie od Umowy i reklamacje, dostępne pod adresem internetowym https://www.saycoffee.pl/strona/zwroty-i-reklamacje;
- Polityka Prywatności i Pliki Cookies, dostępne pod adresem internetowym https://www.saycoffee.pl/strona/polityka-prywatnosci
OGÓLNE WARUNKI ZAKUPÓW W SKLEPIE i ŚWIADCZENIA USŁUG
Niniejsze Ogólne warunki zakupów w Sklepie i świadczenia usług, regulują zasady oraz sposób korzystania ze Sklepu i składania zamówień, a także sposób świadczenia usług drogą elektroniczną.
I. Definicje:
Użytym w Regulaminie definicjom, nadano następujące znaczenie:
- Adres Internetowy Sklepu: https://www.saycoffee.pl, pod którym Klient może składać Zamówienia;
- Adres Poczty Elektronicznej Sklepu: kontakt@saycoffee.pl;
- Adres Sprzedawcy: Łomianki(05-092) przy ulicy Warszawskiej 160
- Dni Robocze: dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Klient: osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje zamówień w Sklepie;
- Kodeks Cywilny: to ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku, w aktualnym brzmieniu;
- Konsument: będąca Klientem (i) osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej; (ii) osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, dokonująca w Sklepie Zamówień niezwiązanych z jej działalnością gospodarczą oraz (iii) osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, dokonująca w Sklepie Zamówień związanych z działalnością gospodarczą, lecz gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Konto: przydzielona Klientowi część Sklepu, w ramach której Klient może dokonywać określonych działań w Sklepie;
- Koszyk: funkcjonalność Sklepu, umożliwiająca Klientowi: (i) umieszczenie jednego lub szeregu wybranych Towarów w jednym miejscu (ii) widoczność wybranych przez Klienta Towarów do zakupu, a także (iii) wprowadzenie i dowolną modyfikację danych dotyczących Zamówienia przez ostatecznym jego zatwierdzeniem;
- Regulamin: niniejszy dokument;
- Rejestracja: jednorazowa, dobrowolna czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta jego Konta w Sklepie;
- Sklep: niniejszy sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: https://www.saycoffee.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Sprzedawca: zdefiniowany we wstępie Regulaminu przedsiębiorca, prowadzący działalność gospodarczą m.in. w ramach Sklepu;
- Towar: wystawiony przez Sprzedawcę w Sklepie produkt, mogący być przedmiotem Zamówienia przez Klienta;
- Umowa Sprzedaży: umowa sprzedaży Towarów, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, w wyniku złożonego przez Klienta Zamówienia w Sklepie;
- Usługi: usługi wymienione w pkt V niniejszego Regulaminu, realizowane przez Sprzedawcę na rzecz Klientów bezpłatnie, przez 7 (siedem) dni w tygodniu, 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę i świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w aktualnym brzmieniu;
- Użytkownik: Klient, dokonujący Zamówień w Sklepie i/lub korzystający z Usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu;
- Zamawiający: inaczej zwany Klientem;
- Zamówienie: oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu, określające w szczególności rodzaj, ilość oraz łączną wartość Towarów zamówionych przez Klienta w Sklepie, prowadzące w sposób bezpośredni do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
II. Warunki składania Zamówień w Sklepie:
- Warunkiem dokonania zakupu Towarów prezentowanych w Sklepie, jest złożenie przez Klienta Zamówienia.
- Dla skutecznego złożenia Zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego adresu poczty elektronicznej.
- Zamówienia mogą być składane przez siedem dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę.
- Przystąpienie do realizacji Zamówień dokonywane jest w dni robocze, w godzinach od 9.00-19.00;
- Dostawa Zamówień dokonywana jest w sposób wybrany przez Klienta przy składaniu Zamówienia;
- Złożenie Zamówienia może być poprzedzone Rejestracją i utworzeniem Konta Klienta w Sklepie, jednak uprzednia Rejestracja nie jest obowiązkowa dla złożenia Zamówienia.
- Zamówienie powinno zawierać następujące dane:
- rodzaj i liczbę Towaru oraz wybór metody płatności i dostawy;
- imię i nazwisko Zamawiającego oraz nazwę firmy i NIP, jeśli Zamówienie dokonywany jest w ramach firmy;
- numer telefonu;
- adres poczty elektronicznej (e-mail);
- adres do wysyłki;
- adres do faktury, jeśli jest inny niż adres do wysyłki.
- Dane podane w Zamówieniu przez Klienta muszą być aktualne i zgodne z prawdą. Ewentualne błędy danych wprowadzanych do Zamówienia mogą być skorygowane przez Zamawiającego, aż do momentu zatwierdzenia Zamówienia.
- Wybór zamawianych Towarów jest dokonywany przez Klienta poprzez dodanie ich do Koszyka.
- Po wypełnieniu Zamówienia wszelkimi niezbędnymi danymi, wyświetlone zostanie w sposób jasny i widoczny podsumowanie złożonego Zamówienia.
- Najpóźniej przed zatwierdzeniem Zamówienia, Zamawiający obowiązany jest złożyć oświadczenie o zapoznaniu z treścią Regulaminu.
- Zatwierdzenie wypełnionego Zamówienia następuje poprzez naciśnięcie przycisku: „ZAMAWIAM I PŁACĘ” lub innego o równorzędnym znaczeniu.
- Złożone Zamówienie, stanowi złożoną Sprzedawcy przez Klienta ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży – w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Po zatwierdzeniu i opłaceniu przez Klienta Zamówienia, na podany przez Klienta adres email, Sprzedawca przesyła informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
- Zasady ochrony danych Zamawiającego wprowadzonych do Zamówienia zawarto w Polityce Prywatności, stanowiącej integralną część Regulaminu.
III. Dostawa Towarów:
- Dostawa dokonywana jest na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu, z zastrzeżeniem ust. 2 oraz ust. 3 pkt b).
- Dostawa Towarów ograniczona jest do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
- Dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej na wskazany przez Klienta adres;
- Dostawa do paczkomatów Inpost.
- Dodatkowe koszty dostawy zostaną wskazane w trakcie składania Zamówienia.
- W dniu nadania za pośrednictwem firmy kurierskiej lub poczty Towaru do Klienta, na adres email Klienta, przekazywana jest informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
- W przypadku zakupu przez Klienta Towarów w ramach firmy oraz zaznaczenia przy składaniu Zamówienia opcji: „ZAKUP NA FIRMĘ”, faktura dotycząca zakupionych Towarów jest przesyłana w formie elektronicznej na adres email Klienta.
- Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od Dostawcy spisania właściwego protokołu.
IV. Płatności:
- Ceny Towarów w Sklepie, zamieszczone przy danym Towarze, stanowią ceny brutto i podawane są w polskich złotych.
- Ceny Towarów nie zawierają kosztów Dostawy, które to koszty Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży. O kosztach Dostawy, Klient zostanie poinformowany przed zatwierdzeniem Zamówienia.
- Klient może wybrać następujące metody płatności:
- szybki e- przelew bankowy;
- karta płatnicza: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro;
- płatność za pobraniem;
- przelew zwykły bankowy
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest
- Przed zatwierdzeniem Zamówienia Klient jest informowany, jakie formy płatności są dostępne ze względu na charakter i wartość zamówionych Towarów.
- Płatność łącznej ceny Zamówienia następuje w formie wybranej przed złożeniem Zamówienia.
- Termin płatności wynika z wybranego sposobu płatności. Tym samym, poza wybranym sposobem płatności za pobraniem, płatność za łączną wartość Zamówienia następuje przed Dostawą i wydaniem Towaru.
V. Usługi:
- Sprzedawca umożliwia Użytkownikom za pośrednictwem Sklepu korzystanie dodatkowo z Usług, polegających na: (i) prowadzeniu Konta Klienta w Sklepie – o ile zostało przez Klienta założone; (ii) umożliwianiu Użytkownikom przeglądania informacji zamieszczonych w Sklepie; (iii) umożliwianiu Użytkownikom zamieszczania wypowiedzi (opinii) o Towarach w Sklepie; (iv) udostępnianiu na rzecz Użytkowników interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia; oraz (v) udostępnianiu Użytkownikom interaktywnego formularza umożliwiającego kontakt ze Sprzedawcą;
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta Klienta w ramach Sklepu zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą opuszczenia przez Użytkownika Adresu Internetowego Sklepu.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na umożliwianiu Użytkownikom zamieszczaniu wypowiedzi (opinii) o Towarach w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu na rzecz Użytkowników interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu Użytkownikom interaktywnego formularza umożliwiającego kontakt ze Sprzedawcą zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą udzielenia odpowiedzi przez Sprzedawcę.
- W celu korzystania przez Użytkownika ze Sklepu, w tym korzystania z Usług, konieczne jest spełnienie przez system informatyczny, z którego korzysta Użytkownik wymagań technicznych w postaci: (i) posiadania przez Użytkownika aktywnego dostępu do poczty elektronicznej; (ii) dostęp do przeglądarki internetowej w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 66 lub FireFox 60 lub Opera 53 lub Safari 5 lub nowszych, (iii) włączenie w przeglądarce internetowej plików typu „cookies” oraz „Javascript”.
- Korzystając ze Sklepu i/lub Usług dostępnych za pośrednictwem Sklepu, Użytkownik jest obowiązany w szczególności: (i) korzystać w sposób zgodny z postanowieniami Regulaminu, przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci internet; (ii) w sposób nie zakłócający funkcjonowania Sklepu oraz nieuciążliwy dla innych Klientów Sklepu oraz Sprzedawcy; (iii) wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego; (iv) nie przekazywać treści o charakterze bezprawnym, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, w tym naruszających prawa autorskie lub prawa własności przemysłowej osób trzecich, czy też treści stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy (v) nie podejmować działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam).
- W przypadku, gdy Klient lub Użytkownik uzna, że treść publikowana w Sklepie narusza jego prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, tajemnicę chronioną prawem lub zasady konkurencji, wówczas może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu, stosując zasady wskazane w ust. 14 poniżej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo usunięcia treści zamieszczanych przez Klientów lub Użytkowników, co do których uzyskał wiarygodną informację, że mogą one stanowić naruszenie Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedawca, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, zastrzega sobie także prawo zablokowania Konta Klienta i korzystania przez niego z Usług, gdy stwierdzi naruszenie przez Klienta zasad wskazanych w niniejszym Regulaminie, a w szczególności wskazanych w pkt V ust. 9 niniejszego Regulaminu.
- Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i Usług może nastąpić na czas niezbędny do usunięcia przyczyny zablokowania dostępu. Wezwanie Klienta do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, a także ew. zawiadomienie Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i Usług następuje na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
- Użytkownik może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług na Adres Poczty Elektronicznej Sklepu lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Użytkownika, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
VI. Postanowienia końcowe:
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odnośne przepisy polskiego prawa.
- Umowa Sprzedaży zawierana jest zgodnie z prawem polskim oraz w języku polskim.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie.
- Wszelkie ewentualne spory mogące powstać pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem nie będącym Konsumentem rozstrzygane będą przez sąd miejscowo i rzeczowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Konsument może m.in:
- zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu powstałego na bazie zawartej Umowy Sprzedaży – pod adresem: http://spsk.wiih.org.pl/;
- zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu ze Sprzedawcą – pod adresem: http://wiih.org.pl/;
- uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów – pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/;
- złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Szczegółowe zasady dostępu do procedur wskazanych w ust. 5 powyżej, dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego Regulaminu.
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Zamówienia przez Klienta.
- O dokonanych zmianach Klienci zostaną poinformowani poprzez informacje zamieszczone pod Adresem Internetowym Sklepu, zawierające zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie.
- Termin wejścia w życie nowego Regulaminu nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ogłoszenia.
- Klienci posiadający Konto w Sklepie, zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. W przypadku braku akceptacji nowego Regulaminu, Klienci obowiązani są zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem Umowy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 marca 2021 roku.